מזעזע • "התלמידות הספרדיות לומדות בכיתה תחתונה ומאולתרת"

    ארי וידר 9 Comment on מזעזע • "התלמידות הספרדיות לומדות בכיתה תחתונה ומאולתרת"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בבית הספר 'נווה בת שבע' בשכונת נווה יעקב בירושלים נפתחה הבוקר (ראשון) שנת הלימודים. כ-850 תלמידות עשו את דרכן לבית הספר בחגיגיות, אולם לכמה עשרות מהם הפתיחה הייתה קשה ואולי אף מורכבת רגשית.

    לטענת הורים לתלמידות בבית הספר, בכיתה ג' בבית הספר קיימת אפליה לרעה של תלמידות ממוצא ספרדי. בבית הספר 'נווה בת שבע' ישנן 4 כיתות ג' מקבילות. לטענת הורים, בשלוש מתוך ארבע הכיתות המוצא האשכנזי הוא הבולט, וכי כיתה ג'1 מורכבת ברובה המוחלט מבנות ממוצא ספרדי.

    עוד עולה מטענות ההורים, כי התלמידות שלומדות בכיתה ג'1 אשר ברובה ספרדית, קיבלו כיתה באחת הקומות התחתונות בבית הספר וכי הציוד בו לא היה ציוד רגיל של בית הספר, בעוד שבשאר הכיתות הציוד היה חדש ותקני.

    "הילדות נאלצו לשבת על כיסאות 'כתר' ולא על כיסאות בית ספר, ועם שולחנות גבוהים יחסית. בנוסף לכך הריח בכיתה הוא של טחב, והוא רחוק מאד מהשירותים", אומר אחד ההורים, "אם לא די בזה, הרי שבשאר הכיתות שמורכבות בעיקר מתלמידות אשכנזיות, יש ציוד חדש והכול נראה שונה לחלוטין".

    אלא שגורמים בבית הספר ממהרים להדוף את הטענות ולהסביר כי אין כאן כל כוונה להפלות לרעה כיתה כזו או אחרת.

    גורמים בבית הספר מספרים לאתר 'קול חי' כי בית הספר אינו מפלה אף פעם שום תלמידה על רקע מוצא, והראיה היא שבבית הספר מתחנכות בנות ספרדיות רבות. בבית הספר ידעו לספר כי הכוונה הראשונית הייתה להשבית את פתיחת שנת הלימודים בכל ארבע כיתות ג' וזאת מאחר שהעירייה טרם העבירה מבנים ניידים שישמשו ככיתות. אולם בשל הפצרות העירייה, כך מספרים בבית הספר, הם הסכימו לפתוח את שנת הלימודים ולקבל את המבנים הניידים מהעירייה בחודש הקרוב.

    "עשינו מאמצים עילאיים כדי לפתוח את שנת הלימודים ועל מנת לפתור את המצוקה הזמנית, הכשרנו את חדר הטבע, בית הכנסת ועוד חדר כדי שישמשו ככיתות לימוד לחודש הקרוב. השקענו מאמצים רבים להכשיר את החדרים הללו כדי שיוכלו להיות כיתות לימוד, והשיבוץ לכיתה כזו או אחרת נעשה במקריות מוחלטת מבלי להסתכל מי לומד בו", אומר גורם בכיר בבית הספר.

    אחת הראיות שמציגים בבית הספר להיעדר אפליה נוגעת למי שאחראית על ארגון בית הספר לשנת הלימודים שהינה אישה ממוצא ספרדי וכך גם סגנית המנהלת. "מי שארגנה את כל פתיחת שנת הלימודים היא עובדת בשם חיה תופיק שהיא אישה ספרדייה ולכן יהיה מגוחך לומר שהיא עשתה אפליה".

    "אנחנו מרגישים שנתנו לנו סטירת לחי", אומר גורם נוסף בבית הספר, "אנחנו השקענו מאמץ גדול כדי לאפשר את פתיחת שנת הלימודים ולקבל את כל הבנות ללא שום הבדל, ופתאום באים ומאשימים אותנו באפליה".

    למרות פנייתנו, הנהלת בית הספר בחרה שלא להגיב לידיעה.

    ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "היום, עם פתיחת שנת הלימודים, הגיעו למשרד מספר תלונות מהורים המשקפות את המצב המתואר בכתבה. לאור זאת, בכוונת מפקחת המשרד לבקר במוסד במטרה לבחון את התלונות בשטח. באם יימצא כי אכן בוצעה אפלייה על רקע עדתי בהקצאת הכיתות או בחלוקת התלמידות, המשרד יפעל בחומרה אל מול המוסד".

    מעיריית ירושלים טרם נמסרה תגובה.

    האם מדובר כאן על סיפור אפליה קלאסי או שמא מדובר במקריות כפי שטוענים בבית הספר? יראה הציבור וישפוט.



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      מגיע לספרדיות תפסיקו להתחנף לגזעניים האלו אל תכשירו את השרץ!!!!

    2. 8

      אוי עד כמה שזה נכון, המנהלת הנוכלת בעצמה אמרה לאמהות שספרדיות לא מקומן בבית ספרינו המנטליות כ"כ שונה היא אומרת, אל תידחפנה להיכנס זה לא בשבילכן, לא רוצים אתכן כך אלו המילים!!!!! תדחפו לבדיקה, כי ההנהלה שם גזענית ברמות על, חיכיתי שיעלו את הנושא הזה

    3. 7

      אין לך טיפת רגש?! הלואי שהילדים שלך ילמדו בכיתה כזו!!!!!! הלואי!!!!!!!!!!!!!!

    4. 6

      מזעזזזזזזזזזזזעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעע

    5. 4

      רואים שאתה אשכנזי כי אין לך שום שיפה של רגש אתם האשכנזים קרים כמו לא יודעת מה הלוואי שהילדים שלך והמשפחה שלך ילמדו במקומות כאלה ויותר גרועים

    6. 3

      אני לא מבין למה ההורים מנסים בכלל לשלוח את בנותיהן למוסדות המחנכים לשנאה וזלזול בשונים מהם (בבני עדות המזרח בפרט) חשבו על זה לרגע , נניח והבת תתקבל למוסד למרות היחס המזלזל (בעקבות לחץ תקשורתי וכדו') הרי מה היא תלמד שם ? לזלזל בהוריה או בכל מי ומה שמזוהה עם בני עדות המזרח ! עדיף כבר להקים סמינר נפרד שם התלמידות לא תסבולנה מיחס מזלזל ולעגני , מלבד העובדה שבמוסדות האלו מנהיגים את שיטת הפסיקה האשכנזית (מבלי לזלזל ח"ו) אבל אחותי לדוגמא עדיין רגילה לחשוב שבשביל עוף אפשר לחכות 4 שעות בלבד .

    7. 2

      אני לא מבינה..למה הם לא מקימים לעצמם תיכון?? גם אם התלמידות ייכנסו בסוף לתיכון האשכנזי,ההרגשה תהיה נוראית של להיות במקום שלא רצו אותך! זה עצוב,זה כואב,זה אכזרי וצריך לטפל בגזענות המכוערת הזאת.אבל זה לא עניין של ימים עד שזה יעבור..לפי דעתי יש לפתוח סמינר לספרדיות.

    8. 1

      לתגובה 3,6 קודם כל אם יש לאשכנזים לב קר אז למה כל הישישבות והסמינרים והתלמודי תורה והבתי ספר האשכנזים מלאים בספרדים ולמה יש לחץ של ספרדים על כל המוסדות חינוך של האשכנזים (ולמה אריה דרעי שלח את הבת שלו לסמינר אשכנזי והעיקר אם ה"מהפיכה הספרדית" נכון, מה כבר שכחתם אלא ברגע שמתחילים לדבר על מוסדות חינוך זה כבר משהו אחר פיתאום האשכנזים יותר טובים)? סימן שאתם רוצים להיכנס אז על מה תלונותיכם? למסכנה אני הייתי מצפה מאריה דרעי לפתוח עוד מוסדות חינוך ספרדים!!!!!!!!!!!!!!!!